lördag 28 november 2009

JEESUS –MITÄ J.T SANOO HÄNESTÄ

Luemme JT:n ”Uuden maailman ” raamatunkäännöksestä, joka ilmestyi englanniksi v. 1963 ja jonka osa ilmestyi suomeksi syksyllä 1975:
”Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä, ja sana oli jumala” (Joh.1:1)
Käännöksessä on sana Jumala kirjoitettu pienellä alkukirjaimella, vaikka oikeassa tekstissä se on isolla. Tarkoittaako tämä että J.T on kaksi Jumalaa, yksi iso ja yksi pieni.

Kirja ”Varmistautukaa kaikesta…” kertoo, että Jeesus on Jumala, mutta ei kuitenkaan kaikkivaltias Jehova Jumala (s.120). Hän oli Jumalan ensimmäinen luomus (s.275). ja sitten ilmaistaankin täysi totuus : Jeesus on arkkienkeli Miikael ! (s.125).
”…. Onko epäilystäkään siitä, kuka tämä arkkienkeli Miikael on ? Hän ei ole kukaan muu kuin Jeesus…Noustuaan kuolleista ja palattuaan taivaaseen hän otti takaisin tuon taivaalisen nimen.”
(Silloin on täyttynyt Jumalan salaisuus, ilm. Englanniksi 1969 ja suomeksi 1971, luku 25, s. 305).
”..Hän on Jehovan avaimenhaltia, ’syvyyden enkeli’… Tämän Jehova Jumalan mahtava teloitusenkelin vastustaminen on täysin hyödytöntä.”
(Sama teos. Luku 24, s. 360)
JT käyttävät Jeesuksesta nimiä ”arkkienkeli Miikael”, ”syvyyden enkeli” ja ”teloitusenkeli”.


MITÄ SANOO PYHÄ RAAMATTU

Jeesus on syntynyt Isän jumalallisesta olennosta iankaikkisuudesta.

Ps. 2:7
Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt, Hän lausui minulle: ”Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.”

Hebr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut; ”Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin” ; ja taas : ”Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani”?

Miika 5 (Lue koko luku)

Sananl. 8:24
Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.

Kuten raamatunpaikat osoittavat, Jeesus on syntynyt. Olisiko mahdollista, että Jeesus Kristus Jumalan Poika onkin enkeli, kuten JT väittävät ? Ei missään tapauksessa. Ota esille Raamattusi ja lue kokonaan Hebrealaiskirjeen ensimmäinen luku. Siitä selviää että Jeesus on Jumalan Poika eikä suinkaan enkeli. Luku tekee selvän erotuksen ”Pojan” ja ”enkeleiden” välillä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar